Härliga söndag

Oj så skönt att ha gjort bort jobbhelgen. Det har varit riktigt tungt att jobba eftersom jag under veckan även haft praktik varje dag. Så 60, 5 timmar denna vecka, och lika mycket nästa vecka då men skola och jobb... fattar inte hur jag ska orka!!!

Nåja, idag har jag plockat ihop lite, tvättat och dammsugit. Till middag blev det pannbiff med lök, guda gott! Har varit smart och gjorde iordning en köttfärslimpa till någon annan dag i veckan, skönt att ha klart nu när det blir så himla hektiskt!!

Dagarna fram till jul bara svischar förbi.. redan 5 december, endast 19 dagar kvar till själva julafton. Har väl nämnt att vi blir hemma här i Vitsand i år. Svåger och svägerskan kommer med sina barn och svärmor. Kommer bli urmysigt!

Har ett bekymmer dock.. var tusan ska vi ställa granen??!! Har så himla litet vardagsrum så det blir svårt.. men en gran ska dit, med pynt och allt.

Förra året firade jag och Peter jul i Thailand. Det var riktigt skönt att slippa all julstress och allt vad det innebär, men samtidigt så kändes det jättekonstigt att äta grillat på stranden och titta på eldslukande killar på själva julafton.. istället för glögg, julskinka och janssonsfrestelse..och Kalle Anka.

Våra barn skulle ändå inte ha varit hos oss utan hos sina andra föräldrar, men uscha vad vi saknade dom och än värre när man var på andra sidan jordklotet. Några ord i telefon var allt, eftersom det är riktigt dyrt att ringa.

Men man är ju en erfarenhet rikare så nästa gång OM jag firar jul utomlands så ska barnen med, så är de bara..



Här är julaftonskväll, på en strand på Koh Mak i Thailand. Vi käkade tillsammans med ett urtrevligt par från Östersund och tittade på dessa eldslukande grabbar =)..


Snart bär det av i gen.. ojojoj så skönt det ska bli!! Min älskade mamma och Hans, min kära moster och Conny kommer att vara där redan när vi kommer. Det kommer bli så roligt att få träffas där och bara moja oss i värmen.
Så i mars.... KRABI..here we come!!!!!

Nä nu ska jag sätta mig tillrätta med min älskade make och dricka glögg och se en bra film!!



Älskar dig min drömprins !!!!

Ha en bra kväll allihopa =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0