Torsdag!

Jahapp, då var inneveckan på LTU avklarad. Den har varit både intressant, rolig och jobbig!! Psylologi är ju jättespännade, men herreguuud vad man blir tröött i huvudet!!
Det är så sjukt mycket att gå igenom och komma ihåg. Finns ju miljarders miljarders teorier om utvecklingspsykologi och socoalpsykologi och ..och ...och.,,,

Blev skitförbannad idag när vi såg en film om kvinnomisshandel.. fyfan vilka idioter till karlar det finns i vår värld. Självklart finns det idiotiska fruntimmer också men det kan vi ju diskutera en annan gång..

Tänk att det finns kvinnor som lever i detta och som aldrig kan ta sig ur med livet i behåll, man blir så himla ledsen över det. Jag blir ledsen över att det inte finns ett bättre skyddsnät och bättre stöd som kan ge dessa utsatta kvinnor den hjälp dom behöver. Jag har blivit varse att Sverige inte kan det.. man kan inte få känna trygghet och det ska inte vara möjligt att få leva ett normalt liv , det går inte påstås det.. märkligt!!!

Och tänk alla barn som lever i misär.. 1 av 10 barn får stryk dagligen.. alltså, jag känner säkert 50 barn,, vilka 5 får stryk, eller terroriseras av någon eller båda sina föräldrar psykiskt varje dag?? Troligen får jag aldrig veta det....

Nä när man tänker på detta så blir man så uppgiven och förskräckt!! Vad ska man kunna göra????

Jag hoppas verkligen att jag som sjuksköterka kommer kunna göra något gott, att jag har ork att kämpa för utsatta och svaga medmänniskor, Jag vet att jag ska göra så gott jag kan.. eller jag LOVAR att jag ska göra det!!

Var rädd om varandra!!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0