Soffläge

Godkväll !

Puh, äntligen får man slå ner röven i soffan! Vilken dag det har varit, men den har varit bra !

Uscha vad jag kommer sakna alla på HVC. Jag har haft det så underbart bra hela min praktik och nu är det sluut.. SNYFT!! De sista dagarna har verkligen varit fyllda med spännande uppgifter..

Idag harjag assisterat vid en operation av fettknölar som ligger under huden, de kallas Lipom, helt ofarliga men kan göra ont. Det var skithäftigt!! Jag fick till och med hålla i skinnet så hon kom åt,, kände mig som en riktig kirurg =) och om ni bara fick se hur snyggt det blev!!!

Idag bjöd jag på tårta och det var populärt, inte en smula kvar! Min handledare sa tlil mig att hon kommer sakna mig på måndag, inte dåligt betyg det inte!!
Förövrigt så gick bedömningssamtalet lysande, går inte att få bättre betyg och jag känner mig oerhört glad över det, jag är nog mer praktiskt lagd och ingen vidare teoretiker, därför känns det extra tråkigt att det är så lite praktik under utbildningen, men man får väl göra det bästa av den lilla tid vi får...

Efter dagens slut på VC rushade jag hem för att laga middag. Sedan var det taxiverksamhet och efter det skulle Anton till frissan. Supersnyggt blev det!! Sedan var det hem och ta reda på efter middagen, dammsuga, hänga tvätt och LANDA I SOFFAN!!!
Min älskade make har inte kommit in än från stallet, det blir väldigt långa dagar nu när han jobbar dagtid. Han tycker själv att det är superskönt att jobba dagtid och då ska han naturigtvis göra det.. vi får hoppas han får fortsätta efter nyår, ska hålla tummarna.

Har upptäckt att det faktiskt är jätteskönt att jobba dagtid jag med! Har ALDRIG gjort det men faktiskt så skulle jag nog uppskatta det i framtiden.

Just nu är jag oerhört trött i kroppen och själen. Har jobbat, pluggat och praktiserat och knappt varit ledig en enda dag under 6 veckor. Jag hade "oturen" att bli sjuk i helgen och orkade faktiskt inte göra annat än vila mig.Hade en huvudvärk som nästan tog kål på mig..usch!
Tror jag hade svimmat av utmattning om jag inte fått det andrummet,,Det funkar dåligt att jobba OCH plugga när det blir för mycket.
Hoppas det kan lösa sig längre fram så att det inte ska vara så trassligt när jag behöver ledigt för studier.
Iallafall har jag en tid nästa vecka hos Pitehälsan, ska ta upp detta med dom då, behöver få vila helt enkelt!

NÄ nu ska jag sluta ynkla mig och tända lite ljus och värma lite glögg... GÖTT !!

Och ingen bebis idag heller,,, men kanske inatt =)

Ha en bra kväll.

Kram till er alla / AnnLo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0